mandag 18. april 2011

Påskeferie - tid for å gjøre noe annet

Hjemmepåske - første gangen på mange år. Jeg var litt skeptisk i starten, har liksom blitt vant til at påsken skal tilbringes på ski - helst med muligheter for både nedover- og bortoverski. For å få en litt myk overgang så foreslo jeg for guttene at vi kunne ta en dagstur til nærmeste skisenter med brukbare forhold i bakken, men det var de ikke enige med meg i. De følte seg definitivt ferdige med vinteren, her var det andre aktiviteter som fristet.

Og det tok ikke mange dagene før all skepsis var som blåst bort. Det fantastiske påskeværet i Lørenskog skal selvfølgelig ha mye av æren for det - sol og varmt. Rett og slett helt herlig. Roen har senket seg. Begge guttene mine har gått over i modus for barmarktrening, og det betyr at mor får selskap på noen av løpeturene. Endelig er det tid til å gjøre sånt som det blir lite av når hockeysesongen er i gang - i morgen blir det tur til nærmeste klatresenter. Høyt opp skal vi, og jeg regner med at både armer og bein kommer til å si i fra om det er veldig lenge siden forrige gang de var med på noe sånt.

Bunkene med sakspapirer er lagt til side for noen dager også, til fordel for bøker som det blir altfor liten tid til å lese utenom ferier. Har omsider kommet godt i gang med Ernas "Mennesker, ikke milliarder", neste bok på listen er Elin Ørjasæters "Det glade vanvidd" - begge bøkene har ligget på vent noen uker. Deilig med litt annen lektyre.

Så påsken er definitivt tiden for å gjøre noe litt annet enn det vanlige - og hjemmepåske er definitivt også veldig deilig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar